כיצד לפעול במקרה של גניבת רכב

העלייה המתמדת במספר גניבות הרכב בישראל במהלך השנים האחרונות, מגדילה את הסיכוי שכל אחד ואחת מאיתנו עשוי למצוא את עצמו מתמודד עם השאלה המופיעה בכותרת: כיצד לפעול במקרה של גניבת רכב? בעמוד שלפניכם, תוכלו למצוא מידע כללי על הפעולות אותן תדרשו לבצע באופן מיידי במידה ויתברר לכם כי רכבכם נגנב וזאת לצד מספר פעולות שיסייעו לכם להגם על רכבכם בצורה טובה יותר, וביניהן התקנת מערכת מיגון לרכב המשלבת בתוכה מכשיר איתור לרכב לצד מכשיר מעקב לרכב.

גניבות רכב בישראל – מה חשוב לדעת?

גניבות רכב בישראל מתרחשות לאורך כל שעות היום והיממה בכל רחבי הארץ, כאשר במהלך השנים האחרונות חל גידול משמעותי גם במספר גניבות הרכב וגם במספר ניסיונות הגניבה. גידול זה נובע לנוכח מחסור בינלאומי בשוק חלקי החילוף בעקבות משבר הקורונה ולנוכח שכלול שיטות הגניבה מצד גנבי הרכב, העושים כיום שימוש בשיטות "מסורתיות" לגניבת רכבים (שכפול מפתחות, גניבת מפתחות רכב מקוריים וכו) לצד שימוש באמצעים טכנולוגיים המאפשרים להם בין היתר השתלטות על מחשב הרכב.

מהן הפעולות הנדרשות במקרה של גניבת רכב?

הצעד הראשון אותו תדרשו לעשות במקרה של גניבת רכבכם הוא פנייה למשטרת ישראל וזאת על מנת ליידע אותה בדבר הגניבה. במהלך פנייתכם הקפידו למסור כמה שיותר פרטים על כלי הרכב (דגם, מודל, צבע וכו). עם קבלת פנייתכם במוקד המשטרתי, דבר הגניבה יועבר לכל תחנות המשטרה הרלוונטיות ובכך קיים סיכוי כזה או אחר שרכבכם יאותר.

לאחר שיטת הטלפון למוקד המשטרתי, תדרשו ליידע את חברת הביטוח בה אתם מבוטחים בדבר הגניבה, כאשר הפנייה מיועדת גם לאילו מביניכם שאינם מחזיקים בביטוח מקיף לרכב. יידוע חברת הביטוח בדבר הגניבה נועד לצרכי פתיחת תיק אירוע ביטוחי במידה ואתם מחזיקים בביטוח מקיף ולצרכי הפסקת תשלומי הביטוח במידה ואתם מחזיקים בביטוח צד  ג' בלבד שאינו כולל כיסוי ביטוחי בפני גניבות רכב.

מעקב רכב בזמן אמת

מהם המסכמים אותם תדרשו להגיש לחברת הביטוח?

במידה ועומדת לרשותכם פוליסת ביטוח מקיף לרכב הכוללת כיסוי ביטוחי כנגד גניבת רכבים, תדרשו למסור לחברת הביטוח את כל המסמכים להם תדרשו, וביניהם: טופס הודעה על מקרה ביטוחי, אישור משטרה בדבר הגניבה, רישיונות רכב ו/או צילומי רישיונות במידה ואתם מחזיקים בהם. כמו כן, תדרשו למסור לחברת הביטוח מפתחות רזרביים העומדים לרשותכם וטופס הצהרת נהג/מבוטח. שימו לב – יידוע חברת הביטוח חשוב שייעשה סמוך ככל הניתן לרגע בו התברר לכם כי רכבכם נגנב.

מערכות מיגון לרכב AKEYLESS

חברת AKEYLESS הישראלית עוסקת ומתמחה בהליכי פיתוח של מערכות מיגון לרכב המבוססות על טכנולוגיות חדשניות להעברת מידע מוצפן ורכיבי חומרה ותוכה מתקדמים מסוגן. מערכות המיגון המיוצרות על ידי החברה משלבות בתוכן מערכת הגנה המאפשרת נטרול מלא של הנעת כלי הרכב על ידי גורם לא רצוי. למידע נוסף על מוצרי החברה בתחום מיגון לרכב לחצו כאן.